divendres, 1 de juliol de 2016

Amor meu


Títol: Amor meu
Autora: Astrid Desbordes
Il·lustradora: Pauline Martin
Editorial: Kókinos
Edat recomanada: a partir de 3 anys
Valoració: 9/10

Abans d'anar a dormir, l'Arxibald, el nen protagonista d'aquesta història, pregunta a la seva mare si l'estimarà tota la vida i a partir d'aquí la mare comença a fer-li un seguit de confidències per demostrar-li el seu amor:

"T'estimo des del dia que et vaig conèixer, i fins i tot des de molt abans [...]
T'estimo quan m'escoltes i quan em toca a mi escoltar-te [...]
T'estimo perquè ets el meu nen, tot i que mai seràs meu [...]"

I així la mare va expressant tot el que sent per ell i el llibre esdevé una autèntica oda a l'amor incondicional, un amor que no es pot trencar ni per la distància ni pel pas dels anys, perquè el vincle entre mare i fill els mantindrà units per sempre, sempre però respectant la llibertat i la independència de cadascú. Per això la mare acaba dient:

"Així que ja ho veus, aquest és el meu secret. 
T'estimo cada dia, i per sempre".

Les il·lustracions de Pauline Martin, igual que les paraules d'Astrid Desbordes, reflecteixen perfectament la quotidianitat d'una mare amb el seu fill i es complementen a la perfecció. Són tendres, divertides i ideals per observar amb els petits i fer-los saber que en qualsevol moment i sota qualsevol circumstància els estimarem, confiarem en ells i sempre els farem costat. Ideal per aquells moments que els petits de casa pregunten:

"Mare, diga'm una cosa... tu m'estimaràs tota la vida?







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada