dimecres, 4 de gener de 2012

Un dia


Títol: Un dia
Autor: Alison Mcghee
Il·lustrador: Peter H. Reynolds
Editorial: Serres
Edat recomanada: totes les edats
Valoració: 9/10

Ressenya: El que tota mare desitja per al seu fill és una oportunitat de viure la vida en la seva plenitud, per experimentar grans alegries, per créixer, per comprendre el dolor, per tenir un futur... Alison McGhee i Peter H. Reynolds han agafat aquesta idea i han fet un text tan commovedor, senzill i pur que toca profundament els lectors de totes les edats.

Crítica: Heu de fer un regal a la vostra àvia o a la vostra mare? o potser a una germana o amiga embarassada? Doncs aquest és un bon obsequi! Aquest llibre segur, seguríssim, que les emociona i fins i tot els pot fer caure alguna llagrimeta. Tracta de la relació entre una mare i la seva filla, des del seu naixement, fins que la filla arriba, com la mare, a la vellesa. El tema és doncs el cicle de la vida explicat a partir de frases breus però molt encertades i uns dibuixos senzills, tendres i encantadors. El text és commovedor i reflecteix a cada pàgina els profunds sentiments d'una mare cap a la filla, l'aprenentatge que comporta el pas per la vida i el record de les persones que ens han estimat sense límits. És una petita delícia per a totes les edats.

La història comença així: "Un dia vaig comptar-te els dits i vaig petonejar-los un per un" i a partir d'aquí va descrivint diferents moments importants de la vida de la seva filla, com el dia que va aprendre a creuar el carrer, a anar en bicicleta, el dia que va patir el primer desengany o ja més endavant, el moment que va prendre el vol i va crear la seva pròpia família; sense deixar-se cap etapa arribem al moment que la narradora, ja d'edat avançada, descriu el futur: "Un dia, d'aquí molt de temps, se't tornaran els cabells blancs i resplendiran amb el sol / I quan arribi aquest dia, amor meu, em recordaràs". . Ara la filla és adulta i també mare. Quan el temps transcorri envellirà però mai oblidarà la dona que li va regalar la vida.





M'encanta!

1 comentari:

  1. És un llibre PRECIÓS. Així que el vaig descobrir, en vaig comprar tres exemplars: un per a la mare i un per a cada filla. A la mare l'hi vaig regalar de seguida i es va emocionar molt! Els de les filles, els guardo i els els regalaré quan siguin mares o quan siguin més grans...

    ResponElimina