dimecres, 9 de setembre de 2015

Així és el meu cor

Títol: Així és el meu cor
Autor: Christine Roussey
Editorial: Brúixola
Edat recomanada: a partir de 4 anys
Valoració: 9

El meu cor és com una caseta.
A dins hi passen moltes coses... i estan totes barrejades!
Hi ha rialles sorolloses i dies amb pluja,
disgustos enormes i ganes de saltar a peu coix.
Avui obriré la porta del meu cor i et convidaré a passar

Arriba a casa nostra, de la mà de l’editorial Brúixola, l’autora Jo Witek, i ho fa amb dos llibres fantàstics, “Així és el meu cor” i “Dins la nostra mama”, il·lustrats per Christine Roussey. Avui parlarem del primer, un llibre molt recomanable si voleu treballar el tema de les emocions.
La protagonista és una nena juganera que ens expressa les seves emocions i ens obre la porta del seu cor: sent alegria, tristesa, por, ràbia, s’enfada, s’impacienta, etc. I tot això ens ho va explicant al mateix temps que veiem com un cor gegant es va repetint a cada pàgina, canviant de forma, de mida i de color. Així els nens poden identificar cada emoció que senten amb una forma diferent:

Si estic tranquil·la,
El meu cor pesa tan poc com un globus

Quan estic contenta,
El meu cor sembla un estel gran i brillant.

El llenguatge és poètic però molt senzill i permet que els nens de seguida se sentin identificats amb la protagonista; les il·lustracions són molt boniques, d’una gran expressivitat i Christine Roussey remarca a cada il·lustració allò que realment és important, i ho aconsegueix gràcies a un traçat simple i fent un molt bon ús dels colors. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada