dilluns, 25 de novembre de 2013

Aquest barret no és meu



Títol: Aquest barret no és meu
Autor i il·lustrador: Jon Klassen
Editorial: Milrazones
Valoració: 9
Edat recomanada: a partird e 4 anys


Avui us recomanem un àlbum il·lustrat titulat "Aquest barret no és meu" de Jon Klassen. El text és molt breu i les il·lustracions tot i ser minimalistes estan carregades de petits detalls. Un peix molt petit roba el barret a un peix molt més gran mentre aquest està dormint, i fuig per amagar-se dins un bosc d'algues, però les coses no sempre surten com un voldria i... no us desvelarem el final perquè perdria la gràcia, però feu-hi una ullada perquè és molt divertit. Les rialles estan assegurades.

L'originalitat de l'àlbum rau en la manera com se'ns explica la història, és el mateix peix petit qui va explicant al lector el que ha fet (ha robat el barret!) i a partir de llavors el lector va veient tot el que fa el peixet per aconseguir amagar-se i no ser descobert. Al mateix temps veiem també el que fa el peix gros i  i a jutjar per les il·lustracions potser aquest és més intel·ligent del que es pensa el peixet. Una cosa és que el que diu el text (els pensaments del peixet) i l'altra el que succeeix realment i que veiem a través de les il·lustracions. No tenen  res a veure les paraules amb els fets. I precisament és això el que fa que la història tingui tanta gràcia.

"Aquest barret no és meu. L'acabo de robar. L'he robat d'un peix gros. Estava adormit. I probablement no es desperti fins d'aquí molt de temps. I si es desperta, probablement no s'adoni que el barret ja no hi és. I encara que s'adoni que ja no hi és, probablement no sabrà que he estat jo qui l'ha agafat. I fins i tot si endevina que vaig ser jo, no sabrà cap a on vaig".

Se sortirà amb la seva el peixet? Es despertarà el peix gros i s'adonarà que li han pres el barret? El peix gros descobrirà qui és el lladre? El cranc que ha promès al peixet que no el delatarà, complirà la seva paraula?

Només tres personatges, molt poques paraules i comptades il·lustracions, però la diversió està assegurada perquè la història ve carregada d'ironia i humor i és molt original. 

Si voleu podeu veure el booktrailer d'aquest àlbum il·lustrat aquí

 I algunes de les il·lustracions:








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada